Tole deževno nedeljo bom izkoristil, da na hitro, v nekaj minutah in odstavkih predstavim zgodovino najbolj kultnega kombija na svetu.

Cela štorija je seveda daljša, konec koncev se piše še danes, zunaj, v avtosalonih je namreč njegov pra pra pra vnuk VW Transporter T6, a najbolj seksi je zgodba o prvem, začetniku kombijev, legendarnem T1, ki se je na začetku imenoval Type 2 (Type 1 je bil VW hrošč). V zgodovino se je vpisal z mnogimi imeni. Najprej so ga hoteli imenovati Bulli, a se je vmešala tovarna traktorjev Lanz Bulldog, češ da bo prihajalo do zmede in so tovrsten naziv opustili in je dobil oznako Transporter. Šele kasneje je zaradi ureditve oznak dobil oznako T1, ki označuje Volkswagnove kombije oz. transporterje. Po svetu se ga drži oznaka Hippie Van, saj je v šestedesetih in sedemdesetih to vozilo bilo zatočišče mnogih hipi skupnosti. Zaradi cenovne ugodnosti, enostavnosti vzdrževanja in predvsem prostornosti.

Štorija se je začela leta 1946, ko je nizozemski VW uvoznik Bernardus Marinus “Ben” Pon obiskal Vokswagnovo tovarno v Wolfsburgu in na dvorišču videl, kako so delavci za lažji transport materiala nekoliko prilagodili VW hrošča. To so bila leta obnove Evrope po 2. svetovni vojni in na tržišču poleg osebnih vozil in velikih tovornjakov enostavno ni bilo ničesar vmes. Na roke je skiciral njegovo vizijo kombija in v tovarni trmasto vztrajal, da mora to vozilo priti na ceste. Preteklo je še nekaj časa, ker je bila tovarna polno zasuta z naročili za hrošča, da je po nekaj prototipih prvi pravi VW bus novembra 1949 res prišel iz tovarne.

13391384_238367073211679_2897922051552465916_o
Volkswagnova tovarna v Hanovru v petdesetih letih prejšnjega stoletja

Prvi Bulliji so dobili hroščev zračno hlajeni 1100 kubični motor s 24 konji in v nekaj letih (sploh ko so jih začeli izvažati še v ZDA) postali tak hit, da so leta 1956 za njih postavili novo tovarno v Hanovru. Uporabljali so jih vsi, od gasilcev, policistov, za turistične prevoze, prevoze gradbenega materiala, kot prve avto dome, pogrebna vozila, … skoraj ni bilo dejavnosti, ki je T1 ne bi zmogel. Njegova proizvodnja se je v Nemčiji končala leta 1967, ko ga je nasledil T2, v Braziliji pa se je T1 izdeloval v takšni obliki še do leta 1975.

Med znanimi obrazi, ki so jih ali pa še vedno imajo T1 najdemo dirkača F1 Jensona Buttona, kuharsko zvezdo Jamiea Oliverja, nekdanjega voditelja Top Geara Richarda Hammonda, pevca skupine The Who Rogerja Daltreya, ameriškega filmskega igralca Hugha Jackmana, komika Jerrya Seinfelda, irskega igralca Ewana McGregorja … in če bo po sreči, se dolgi vrsti srečnih fac kmalu pridružim še jaz 😉

Z vašo pomočjo, začela se je Adrifund kampanja zbiranja sredstev za prenovo našega Beer Bullija. V zameno lahko dobite kombi, polnega piva za cel dan.

13423813_238358763212510_2354367233571674553_n
Jamie Oliver s svojim T1